Μεσαίωνας

Πρωθυστερόγραφο: Τα πρόσωπα και τα γεγονότα που εμφανίζονται σε αυτό το διήγημα είναι υπαρκτά και έχουν άμεση σχέση με την πραγματικότητα
"Η υπόθεση είναι περισσότερο περίπλοκη από όσο φαντάζει"
Λέω στον Ηλιάδη προσπαθώντας να βγάλω άκρη από τις αρλουμπολογίες που διαβάζω κάτω από το προφίλ του δράστη στο facebook.
Μου χαρίζει ένα συγκαταβατικό ύφος που μαρτυράει ότι νιώθει ακριβώς το ίδιο.
"Αν τουλάχιστον κάνουμε μια ανακεφαλαίωση ίσως καθαρίσει κάπως η διαύγεια μας από όλες αυτές τις ασυναρτησίες"
Βγάζει ένα τσιγάρο και το πιλατεύει στα δάχτυλα περιμένοντας να κάνω την αρχή.
"Ας αρχίσουμε να ξετυλίγουμε πάλι το κουβάρι λοιπόν. Ανήμερα των Χριστουγέννων βρίσκεται νεκρή στο σπίτι της η νευροχειρούργος Θώμη Αρσένη. Ο δολοφόνος της έχει καταφέρει δεκαπέντε μαχαιριές γεγονός που οδηγεί τον ιατροδικαστή Καραντινάκη να μιλήσει για έγκλημα πάθους. Λίγες μέρες αργότερα ο σύντροφος της Χάρης Μπανίκας ανεβάζει ένα παραληρηματικό βίντεο στη σελίδα του όπου πρακτικά ομολογεί την ενοχή του, από τα πρώτα στοιχεία προκύπτει ότι ήταν και οι δύο μέλη του κινήματος "Φορέας Ελλήνων" στο οποίο ηγείται ο Σπύρος Βαζαίος, ένας μέχρι πρότινος απίθανος, στα όρια του γραφικού,τύπος που διαδίδει ότι διαθέτει αμερικάνικα ομόλογα ύψους εξακοσίων δις τα οποία έχει θέσει στην υπηρεσία αποπληρωμής του εθνικού χρέους. Πρόκειται δηλαδή για καραμπινάτο τσαρλατάνο που ωστόσο έχει καταφέρει να συσπειρώσει γύρω του καμιά δεκαριά χιλιάδες ακολούθους. Ο Βαζαίος από τη δικιά του σελίδα επισημοποιεί την είδηση της δολοφονίας χωρίς να έχει υπάρξει σχετική ενημέρωση από τις αρχές. Ιδιαίτερα για την ακριβή ώρα του φονικού την οποία γνωρίζει μόνο ο θύτης. Με τη σύλληψη του η υπόθεση πρακτικά κλείνει αλλά οι σκιές εξακολουθούν να πλανώνται πάνω από το φάκελο"
Ανάβω το τσιγάρο του Ηλιάδη με τον αναπτήρα μου.
"O Μπανίκας ή είναι τρελός ή παριστάνει τον τρελό για να πέσει στα μαλακά. Αν ωστόσο ο Βαζαίος είναι μπλεγμένος στην υπόθεση, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το γεγονός να του έχει υπαγορεύσει αυτή την αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά"
Παίρνει από μόνος του τη σκυτάλη ολοκληρώνοντας το συλλογισμό μου.
"Αν υπάρχει κάποιος που μπορεί να μας διαφωτίσει, τότε αυτός είναι ο Στεργίου"
"Παραμένει ακόμα το ίδιο καθίκι;"
"Στην προσωπική του ζωή ναι, αλλά στην αποκαλυπτική δημοσιογραφία βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τους υπόλοιπους, ήταν άλλωστε αυτός που είχε πρώτος κατακρίνει τις πρακτικές του Βαζαίου, νομίζω ότι μια συνάντηση μαζί του δεν θα έβλαπτε"
***
Ο Στεργίου γελάει με νόημα στο άκουσμα του λόγου της επίσκεψης μου. Αδειάζει στο ποτήρι του δύο δάχτυλα Haig και ανάβει ένα από τα δύσοσμα πούρα του.
"Δεν μου κάνει εντύπωση που ήρθες σε μένα, μόνο που όταν τα έγραφα ελάχιστοι έδιναν σημασία. Ο Βαζαίος χάνει λάδια αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ακίνδυνος. Σε μια χώρα που μαστίζεται από την κρίση κάτι τέτοιες οργανώσεις βρίσκουν πρόσφορο έδαφος να ανθήσουν. Ο φορέας Ελλήνων ωστόσο το έχει πάει ένα βήμα παραπέρα, διαθέτοντας όλα τα χαρακτηριστικά παραθρηκευτικής σέκτας. Ο Βαζαίος δεν φέρει βέβαια το χάρισμα του Jim Jones ή του Μάνσον αλλά πολλές φορές αυτό μικρή σημασία έχει όταν υπάρχουν τόσοι ηλίθιοι εκεί έξω πρόθυμοι να τον ακολουθήσουν. Η ιστορία βέβαια που διακινεί, ότι πούλησε την Απολλώνια τεχνολογία στον Ομπάμα για τρία τρις δολάρια δεν πείθει ούτε πεντάχρονο, κατάφερε ωστόσο να πείσει περίφημα τον Άρειο Πάγο ότι διαθέτει τα καταπιστεύματα, αντιλαμβάνεσαι σε τι χώρα ζεις".
"Αυτό που με ενδιαφέρει είναι αν θα μπορούσε να έχει την οποιαδήποτε ανάμιξη στο φόνο της Αρσένη"
"Στο βαθμό της ηθικής αυτουργίας είμαι σχεδόν βέβαιος, ακόμα και εμπειρικά μιλώντας όλες αυτές οι οργανώσεις έκλειναν τον κύκλο τους με τραγικούς επιλόγους. Τα μέλη ορκίζονται αιώνια υποταγή στον ηγήτορα, η τήρηση της ιεραρχίας είναι αυστηρότατη, απώτερος σκοπός βέβαια στις περισσότερες περιπτώσεις είναι να εξαπατηθούν οικονομικά. Έτσι και στην περίπτωση του Φορέα Ελλήνων καταβάλλονται υπέρογκες συνδρομές, το θύμα ήταν αρκετά ευκατάστατο, κατά τη γνώμη μου αν πρέπει να ξεκινήσετε από κάπου ελέγξτε την κίνηση του τραπεζικού λογαριασμού της"
***
Το ηλιόλουστο κέντρο αποτελεί μια ευχάριστη παρένθεση στις βροχερές μέρες των Χριστουγέννων. Περιμένω το συρμό στο μετρό ρίχνοντας φευγαλέες ματιές στον πίνακα με την καιρική πρόγνωση και τα προφίλ των εξαφανισμένων παιδιών στο διπλανό μόνιτορ. Η φύση της δουλειάς μου έχει κληροδοτήσει αυτή τη μικρή διαστροφή να απομνημονεύω τις φυσιογνωμίες όλων αυτών των ανοίκειων προσώπων. Φτάνω στα κεντρικά παραγγέλνοντας έναν μέτριο από το κυλικείο του ισογείου.
"Έχει γίνει επίσημο αίτημα να αρθεί το τραπεζικό απόρρητο της Αρσένη;"
Ρωτάω τον Ηλιάδη
"Ναι, από τη Δίωξη Οικονομικού Εγκλήματος, αν παρατηρήσουν κάποια ύποπτη συναλλαγή θα μας ειδοποιούσουν"
" Ο Μπανίκας τι λέει;"
"Προς το παρόν τις ίδιες ασυναρτησίες"
Το μόνο παρήγορο είναι ότι δεν χρειάζεται να ενοχλήσω τον Κακαρά από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Ό,τι πληροφορία χρειάζομαι από τους ταραγμένους εγκεφάλους του Μπανίκα και του Βαζαίου είναι αναρτημένα στις προσωπικές σελίδες τους, το δυσάρεστο είναι πως πρέπει πάλι να καταδυθώ σε έναν αναλφάβητο οχετό ανοησίας. Παρ΄όλα αυτά και ακολουθώντας τις αναρτήσεις του Μπανίκα διακρίνω την απότομη μεταστροφή του λίγες μόνο μέρες πριν το έγκλημα του. Ο ειρμός του χάνεται σταδιακά παραχωρώντας τη θέση του στο παραλήρημα. Τι έχει μεσολαβήσει; Την προσοχή μου κεντρίζει μια φωτογραφία.
Έρχεσαι ένα λεπτάκι λέω στον Ηλιάδη που σκύβει πάνω από τον υπολογιστή παρατηρώντας την μαζί μου,την οθόνη γεμίζει ένας χειρουργικός θάλαμος με μια ανοξείδωτη κλίνη. Στη λεζάντα ο Μπανίκας έχει γράψει: Θα μου χρειαστεί σύντομα, κάποιες δουλειές δεν γίνονται μόνο με νυστέρι.
"Αρκετά αινιγματικό"
"Θέλησε άραγε να προαναγγείλει το έγκλημα του ή να θέσει κάποιο γρίφο που θα οδηγήσει στην αλήθεια;"
Ξεφυσάω πετώντας το στυλό στο τραπέζι.
"Ξέρεις κάτι;"
Γυρίζω και του λέω
"Νομίζω πως χάνουμε την ώρα μας"...
***
Κατηφόρισα την Αλεξάνδρας και μπήκα στο μετρό με τη διάθεση συννεφιασμένη. Κανείς δεν έρχεται περισσότερο από ένα μπάτσο αντιμέτωπος με τον παραλογισμό, την προκατάληψη και τις παθογένειες της κοινωνίας. Κανείς δεν βλέπει καθημερινά, χωρίς φίλτρα, την ωμή βία της. Με τα χρόνια αποκτάς αντιστάσεις και αντισώματα, διαχωρίζεις τη δουλειά από τη ζωή σου ή έτσι τουλάχιστον θες να πιστεύεις. Και ξαφνικά μια απλή αφορμή διαλύει τις αυταπάτες σου σαν σαπουνόφουσκα. Στάθηκα στο χείλος της αποβάθρας παρατηρώντας απέναντι τη λίστα των εξαφανισμένων παιδιών, μια υπόθεση γέμισε με τη νοσηρή λάμψη της τη γκρίζα οθόνη του νου μου. Το χειρουργικό κρεβάτι, η ιδιότητα του θύματος, οι απίθανες συμπτώσεις...Τα πόδια μου κόπηκαν και μόλις που κρατήθηκα για να μην πέσω στο κενό. Όχι! είχα αρχίσει να παραλογίζομαι εγκλωβισμένος σε μια δίνη παραλογισμού, να παίρνω το πρόσωπο του τέρατος, καθ' εικόνα και ομοίωση του Βαζαίου. Να εισχωρώ ανυπεράσπιστος στον δυστοπικό Μεσαίωνα του. Έβγαλα το κινητό και πληκτρολόγησα το κινητό του Ηλιάδη.
"Κλείσε την υπόθεση και βάλτην στο αρχείο αμέσως. Ειδάλλως μας βλέπω να κρατάμε συντροφιά ο ένας στον άλλον στο Δαφνί"
***
Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΝΙΚΑ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ)
Αρνούμαι τις αποδιδόμενες σε εμένα κατηγορίες και επιπλέον θέλω να σας πω το εξής. Θα σας πω τα γεγονότα με τη σειρά που πιστεύω ότι έγιναν. Είμαι ιδιαίτερος άνθρωπος, ένας από τους 63 σε όλο τον πλανήτη που είμαι διαχειριστής μιας τεράστιας περιουσίας πιστοποιημένης και αδιαφιλονίκητης που έχω καταθέσει στον Άρειο Πάγο στις 4.9.2015. Έχω τη σφραγίδα της πιο επίσημης περιουσίας ύψους 115.5 τρισεκατομμυρίων την οποία πιστοποιεί ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, η Διεθνής Ένωση Εισαγγελέων, όλοι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί. Επίσης είμαι διαχειριστής μιας δεύτερης πιστοποιημένης περιουσίας που έχει περάσει από την ελληνική δικαιοσύνη ύψους 600 δισ. δολαρίων, που προκύπτουν από ένα αρχικό συμβόλαιο ύψους 2.7 τρισεκατομμυρίων. Όλα αυτά έχουν κατατεθεί για την απελευθέρωση του έθνους από το χρέος»...
«Μου είπε να κοιμηθούμε και αύριο το πρωί να πάμε να τραβήξουμε το βίντεο. Πήγε να ανοίξει έναν καναπέ στο δωμάτιο. Εγώ ξεντύθηκα, την πήρα από το χέρι και της είπα έλα στο κρεβάτι, ξάπλωσε δίπλα μου. Αυτή σκεπάστηκε γιατί κρύωνε και εγώ της είπα Θεά μου έλα να βγάλουμε όλη αυτή την ένταση με δημιουργία. Έλα να κάνουμε τώρα έναν γνήσιο Έλληνα, έναν ημίθεο. Πήγα να τη φιλήσω, με σταμάτησε και μου είπε Άκου ο κύκλος σου τελείωσε. Είσαι ένας καθαιρεμένος πρόεδρος και από όλα αυτά τα στοιχεία μπορεί να είσαι και ανθέλληνας. Έμεινα αποσβολωμένος να την κοιτάω και μου είπε εσύ τελείωσες από τον αγώνα. Εγώ θα συνεχίσω ως πρόεδρος στο γραφείο μου.
Της λέω εντάξει, τι σχέση έχει αυτό με τον έρωτά μας και το παιδί μας; Δεν μπορούσε να κάνει παιδί. Είχε μια σχέση με έναν ναυτικό, τον Κυριάκο για αυτό και ήθελε να κρατήσουμε μυστική τη σχέση μας. Ήμουν διακριτικός δεν ήθελα να την εκθέσω και έκανα όπως ήθελε εκείνη. Συναντιόμασταν κρυφά και κάναμε έρωτα κρυφά σε ξενοδοχεία στη Λαμία, στην Καρδίτσα. Το καλοκαίρι του 2016 θα πηγαίναμε στην Κρήτη. Της πρότεινα να έρθει μαζί μου. Είπε ότι είχε δίλημμα να έρθει γιατί είχε εισιτήριο να πάει στον Κυριάκο στην Κορέα. Της είπα πως θα πάω μόνος μου εκεί κάτω χωρίς την ασπίδα μου.
Το βράδυ εκείνο που με είπε ανθέλληνα η ίδια η θεά μου, δεν το χώραγε η λογική μου. Της είπα εντάξει αυτό δεν έχει σχέση με τον έρωτά μας. Μου είπε ότι έχει πάρει τις αποφάσεις της και ότι θα ζήσει με τον Κυριάκο της. Την κοίταξα στα μάτια και της είπα «Βρωμιάρα, με εκμεταλλευτικές τόσο καιρό για να περνάς καλά, με πρόδωσες και εμένα και τον αγώνα μας και το έθνος μας», και της άστραψα ένα δυνατό χαστούκι στο πρόσωπο. Έπεσε πίσω στο κρεβάτι.
Πήγα να την πιάσω, έβαλε τα πόδια και με έσπρωξε. Έπεσα κάτω και κοπάνησα κάπου. Σήκωσα το κεφάλι μου και στο κρεβάτι ήταν ένας δράκος μεγάλος, πράσινος, ζωντανός, άκουγα φωνές μέσα μου. Οντότητες φωτεινές που έλεγαν «πρέπει να σκοτώσεις το δράκο». Έπρεπε να σκοτώσω το δράκο. Άρχισα να τον χτυπάω με τα χέρια, με τα πόδια, μου έλεγαν να σκοτώσω το δράκο, αυτός έβγαζε άλλα κεφάλια. Η Θώμη, δεν ήταν εκεί. Η θεά μου, ήταν στο μυαλό μου. Μου έλεγε και αυτή να σκοτώσω το δράκο γιατί δεν την άφηνε να κάνει παιδί. Στο δωμάτιο πετούσαν σαύρες, απόκοσμα πλάσματα, πάλευα κόψε το κεφάλι μου έλεγαν να μη βγάλει και άλλα. Πάλευα συνέχεια μέχρι που τον σκότωσα. Τη Θώμη δεν τη σκότωσα. Ήταν στο μυαλό μου. Αυτή με καθοδηγούσε. Μου έλεγε τι θα κάνω».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εκτέλεση